lördag, mars 21, 2015

Fototriss del 294: Nostalgi

Välkommen till en ny omgång av Fototriss! Det kom en kommentar förra veckan från Anna-Lena med ett förslag på ett tema, det tackar jag för och låter det genast ta plats i trissen. Och är det så att ni har något önsketema på lut, är ni alltid välkomna att komma med ett förslag! Även om jag inte använder temat direkt skriver jag in det i min lista över tänkbara teman, så temabomba mig bara :)

VECKANS TEMA...
... är NOSTALGI. Vad gör er nostalgiska? Ämnet är nästan outtömligt skriver Anna-Lena, och spänner över alla åldrar, så det bäddar väl för en vecka med en stor variation på trissarna. Dela med er av er nostalgi och kika runt hos de andra deltagarna för att se om någon annan blir nostalgisk av samma sak.

Min bild här ovan kommer från staden Gustavia på St Barth, där jag tog en bild av denna gamla svenska gatuskylt. En nostalgisk påminnelse från tiden då ön var svensk. St Barth såldes tillbaka till Frankrike i slutet av 1800-talet, men de svenska gatunamnen finns fortfarande kvar på många håll som ett pittoreskt inslag.

Nedan finns info om hur det funkar att vara med i Fototriss i bloggen. Om du är med på Instagram ska du använda hashtaggen #fototriss på de bilder ni lägger upp på temat där. Följ @Fototriss på Instagram för att läsa mer.

REGLERNA
  1. Visa 3 bilder på temat i din blogg
  2. Länka till Fototriss, direkt till detta inlägg
  3. Skriv in direktlänken till ditt inlägg i formuläret nedan
Lycka till med fotograferandet och glöm inte bort att besöka varandra och titta hur andra har tolkat temat!

Hälsar Helena

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

DELTAGARE I FOTOTRISS DEL 294: NOSTALGI
 

2 kommentarer:

Anna-lLna sa...

Tack. Så roligt att du gillade min idé. Hoppas att riktigt många deltar i veckans fototriss.
Och att många andra kommer med många egna förslag.

Anonym sa...

Trevligt! Visste genast var bilden var tagen. Hade nöjet att besöka St Bart´s
för flera år sedan. Lite´ underligt men exciting att se svenska gatunamn. Det finns även en svensk kyrkogård.

Ruth i Virginia